האתר לא שולח דואר יוצא \ טפסי צור קשר לא מגיעים ליעד
בתור משווקים \ בעלי אתרים שעובדים עם מערכות דיוור אלקטרוניות \ טפסי צור קשר \ טפסי הרשמה, אנחנו נתקלים לעיתים בתופעות בהן השרת אינו שולח את הדואר. לעיתים הסיבה היא תקלה בשרת הדואר היוצא, לעיתים התקלה היא הגדרה שגויה באתר \ הגדרות SMTP, לעיתים איכות הדואר לקויה בגלל הגדרות DNS.
ראשית – בכדי לבדוק אם מדובר בתקלה ברמת האתר \ ברמת טפסי צור קשר \ ברמת שרת – יש צורך בבדיקה פשוטה שמתבצעת בצורה כזו:
יש להתקין את התוסף הבא באתר שלכם – https://he.wordpress.org/plugins/check-email
לאחר מכן לגשת ללוח הבקרה של wordpress > כלים > Check email.
נסו לשלוח מיילים לכתובת המייל שלכם, מומלץ לנסות לשלוח את המייל למספר ספקי דואר שונים כמו gmail, inbox, office (פעולה זו מדמה את פעולת השליחה על ידי הפרוטוקול הרגיל של wordpress.
האם הדואר מגיע אליכם? (בדקו בתיבת הספאם) במידה והתשובה היא כן ניתן להסיק שיש יכולת לשרת להוציא את הדואר, במידה והתשובה היא לא – קיימת בעיה כלשהי ברמת השרת \ הגדרה ברמת האתר ולכן ניגש לבדיקה הבאה – האם מותקן תוסף SMTP על האתר? במידה וכן נסו לכבות אותו לבדוק שוב. באם המצב זהה נסו ליצור קשר עם צוות התמיכה.
במידה ודואר כן יוצא מהשרת – מה שאתם מנסים לבדוק כרגע היא את איכות הדואר שיוצאת מהשרת \ אתר שלכם, כדי לבדוק את איכות המייל היוצאת מהאתר יש להיכנס לכתובת הזו:
https://www.mail-tester.com
לאחר הכניסה, מתקבלת כתובת דואר אלקטרוני זמנית (שהשירות הזה מספק לכם),
מה שעליכם לעשות הוא לשלוח לכתובת זו מייל מהאתר בתור כתובת יעד, ולאחר מכן ללחוץ על כפתור הבדיקה באתר ולקבל את תוצאות בדיקת המייל.
מה שיקרה הוא שהשירות הזה יקרא את המייל וכלל המרכיבים שלו ויספק איזשהו ציון כולל לאיכות המייל בשרת, אם אכן יש בעיה אז הוא גם יספק את הפרטים כדי לטפל בבעיה.
החלק החשוב בפתרון התקלה הוא ליישם את ההמלצות של הכלי Mail-Tester, במידה ואינכם בקיעים בתיקון הליקויים \ אינכם מבינים את הדוח – תוכלו לשלוח את התוצאה של דוח Mail-Tester אל צוות התמיכה.